BLOGNIEUWS


Dag lieve eendjes, ouders, grootouders en andere sympathisanten,

Ik heet jullie welkom op mijn blog.

Ik doe mijn best om jullie via deze weg zoveel mogelijk te laten meegenieten van de fijne momenten die ik met jullie schatjes beleef.

Zoals jullie merken, ben ik nog een beetje op de 'experimenteertoer' en is de lay-out nog ver van professioneel maar ik leer elke dag bij en tips & tricks van meer ervaren bloggers zijn steeds welkom.

Groetjes,
juf Leen

vrijdag 24 januari 2014

Jules was blij - triest - boos - bang

Jules startte de week heel blij want hij mocht bij Frauke gaan logeren en daar was het reuze pret! In de spiegel bewonderden we ook onze eigen blije blikken en leerden een spiegelversje:
Hé, wie ben jij?
Jij lijkt zo goed op mij.
Geef een zoentje op mijn mond (op spiegel kusje geven dus)
Ook een buikje dik en rond.
Maar HIK HIK HIK
Jij bent ik!

   




We maakten heerlijke blije toastjes die we lekker opsmulden: MMMMM

 

  

 

  

  

Op de groene dag was Noah jarig en plots was Jules heel verdrietig want hij wou ook een cadeautje uit de verjaardagstroon maar … oei… Jules was niet jarig dus dit kon niet. Tranen met tuiten en wenen voor zijn mama. Enkele lieve eendjes kregen er zelf de tranen van in de ogen en troostten Jules met alles wat ze konden: knuffelen, kusjes geven, traantjes drogen.

  





Het werd een emo-dagje. We ventileerden onze gevoelens met de gevoelspopjes van Jules en maakten er zelf ook eentje.

    


 

Op de oranje dag was Jules boos. Oeieioei! Hij stampte zelfs met zijn voeten omdat hij de blauwe trui aan wou maar dat kon natuurlijk niet. Op de oranje dag is het de oranje trui, zo is dat nu eenmaal. Kunnen wij ook zo boos kijken? Ja hoor!

  
   


Wat klonk er door onze klas? Boze muziek… al eens gehoord? Wij maakten een boos schilderij via schrijfdans met scheerschuim, lijm en donkere kleuren. Boos … maar eigenlijk wel heel leuk.


 

 


 

 

 

 

 

 

 
 
 
 


Op de gele dag was Jules gelukkig niet meer boos. Juf was zo blij dat ze hem eens hoog in de lucht gooide maar…. Oeieioei! Dat was net een beetje te hoog voor Jules. Hij was wel een beetje bang.

 
 

 
De vriendjes vertelden over wanneer zij ook eens bang waren geweest… Zo was Boris in Frankrijk eens bang voor de bliksem en de donder… tja, je zou voor minder…
Tofke vertelde het verhaal over Jezus in de storm. Zijn vrienden waren ook heel bang. Maar Jezus stelde hen gelukkig gerust en ze mochten dicht bij hem kruipen.

Zo: ons weekje vol gevoelens was intens maar wel heel leuk.

3 opmerkingen: