BLOGNIEUWS


Dag lieve eendjes, ouders, grootouders en andere sympathisanten,

Ik heet jullie welkom op mijn blog.

Ik doe mijn best om jullie via deze weg zoveel mogelijk te laten meegenieten van de fijne momenten die ik met jullie schatjes beleef.

Zoals jullie merken, ben ik nog een beetje op de 'experimenteertoer' en is de lay-out nog ver van professioneel maar ik leer elke dag bij en tips & tricks van meer ervaren bloggers zijn steeds welkom.

Groetjes,
juf Leen

maandag 5 mei 2014

MAMA KWIJT

 Nog een boektopper van formaat.

Ideale aanleiding om het eens over mama-dieren en hun jong te hebben.
We zochten eerst de juiste dieren samen.

            Daarna konden we er zelfstandig mee aan de slag en we verbeterden elkaar waar nodig. Sommige jonge dieren kenden we ook al bij naam: kuiken, lammetje, kalf, veulen, big,... we vulden elkaar aan of staken nog eens ons licht op bij de juf.

 

Vanuit KUNSTIGE KUREN maakten we ook een prachtig kunstwerk en schilderden zoals de grote 'artiesten' met een echt schilderspalet.
              
Leuk al die uilenverhalen die jullie meegaven. We geraakten helemaal in uilensfeer :-).



Juf dokterde een spelletje uit om de babydieren bij hun mama te kleven met velcro. We vonden het heel leuk!

  

Daarna kleefden we 2 kleine dieren bij hun mama. Kleven om te leren, moet je eens proberen...
  


We beeldden het verhaaltje zelf uit.

   
En we speelden het verhaal ook uit met de uilenpopjes van Aaron en Susie. Je ziet dat kleine uil bij Aaron net uit zijn nest valt... BOINK!

    

 Asa had een keitoffe uilen-t-shirt aan. Erg toepasselijk.
       Een zoekboekje met een uiltje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten