BLOGNIEUWS


Dag lieve eendjes, ouders, grootouders en andere sympathisanten,

Ik heet jullie welkom op mijn blog.

Ik doe mijn best om jullie via deze weg zoveel mogelijk te laten meegenieten van de fijne momenten die ik met jullie schatjes beleef.

Zoals jullie merken, ben ik nog een beetje op de 'experimenteertoer' en is de lay-out nog ver van professioneel maar ik leer elke dag bij en tips & tricks van meer ervaren bloggers zijn steeds welkom.

Groetjes,
juf Leen

dinsdag 1 april 2014

Deel 2 van de kippenjuffen op het toneel: Wie legt het mooiste ei?

 Deel 2: Wie legt het mooiste ei? Op de oranje dag (=woensdag) kwamen de kippetjes terug buiten. Wat een mooie nesten brachten de kleutertjes mee. Gedaan met ruzie maken en dringend tijd om een eitje te leggen. Kippenjuffen Tine en Inge legden prachtige eieren… dit legde de druk bij de anderen heel hoog. KipjufNancy probeerde er ook het beste van te maken maar het wilde maar niet lukken als iedereen naar haar bleef keken. Ook als we allen onze ogen dicht deden wilde het maar niet lukken. Achter een dekentje dan maar…. TOK TOK TOK TOKKERDETOK… tja! GELUKT! En hoe!? Wat een prachtig reuzenexemplaar legde ze. Applaus alom. Kippenjuf Karen bracht er ook iets heel speciaals van terecht… een heus kubusei werd geproduceerd. Waw! Kippenjuffen Leen en Kathleen zijn nog een beetje te klein en beloven om te blijven oefenen. Hun mandje bleef leeg… niets aan te doen. Maar wie heeft nu het mooiste ei? Enkele lieve kleuters vonden dat iedereen het mooiste ei had. Hoe schattig! We besloten om het er in de klas nog eens onderling over te hebben en spraken af om op de blauwe dag (=vrijdag) terug samen te komen. De koning van de kippen komt dan op bezoek en die weet waarschijnlijk wel te kiezen. Spannend!

                                             

Geen opmerkingen:

Een reactie posten