BLOGNIEUWS


Dag lieve eendjes, ouders, grootouders en andere sympathisanten,

Ik heet jullie welkom op mijn blog.

Ik doe mijn best om jullie via deze weg zoveel mogelijk te laten meegenieten van de fijne momenten die ik met jullie schatjes beleef.

Zoals jullie merken, ben ik nog een beetje op de 'experimenteertoer' en is de lay-out nog ver van professioneel maar ik leer elke dag bij en tips & tricks van meer ervaren bloggers zijn steeds welkom.

Groetjes,
juf Leen

donderdag 17 april 2014

Over kip Dottie

We hadden bezoek de laatste weken. Kip Dottie kwam ons vergezellen en probeerde haar eerste eitje te leggen... We zorgden eerst voor een zacht nestje en gingen op zoek naar zachte natuurmaterialen.
       

      

     

 En ja hoor... kip Dottie voelde zich lekker in haar sas op haar mooie, zachte nest en legde elke dag een eitje. Hoeveel legde ze er? Ja hoor, 3 prachtige eieren.
        
 Jules probeerde ook eens een eitje te leggen...

 En wij ook natuurlijk ...

       

 En het lukte nog ook... Kijk eens wat een prachtig ei Jules produceerde. Verbazing alom!!!    

We wilden zelf ook wel zo'n kippenhoedje en juf stelde voor om er eentje te knutselen. Eens schilderen met een kippenpluim misschien? Lijkt wel tof zo deze tijd van het jaar.













De priknaalden in de kast trokken ook al een tijdje onze aandacht en juf besloot dat we er ons eens mochten aan wagen... wonderwelle prikkers zitten er al tussen ons. Juf was onder de indruk.
      
 Ons kippenhoedje zag er zo uit: leuk hé!
   
 Er kwam ook een echte kip Dottie op bezoek. Juf Sarah sprong er eventjes mee binnen en wij mochten haar eens aaien.
            

 Is dat daar een heerlijk koekje? Lust kip Dottie dat misschien ook?

     

 Oh jee! Ja, kippetjes lusten ook koekjes. Misschien een ideetje voor Babette's verjaardag thuis?? Pas wel op voor je neus Boris, hihi.


 We bestudeerden ook kippeneitjes en smulden er in alle vormen: roerei, paardenoog, gekookt ei, ... laat ons zeggen dat eitjes niet veel geheimen meer over hebben voor ons. Als echte fijnproevers smulden we ervan.                             

 Als kers op de taart broedde kip Dottie haar 3 eitjes voorbeeldig uit. Wat een fijne mama kip. PROFICIAT!!! Wat een schattige kuikentjes...

            

Geen opmerkingen:

Een reactie posten